Repertuar Met

  • Tristian i Izolda - Wagner 8 października 2016 / godz. 18:00
  • Don Giovanni - Mozart19 listopada 2016 / godz. 18:55
  • Miłowanie z daleka - Saariaho10 grudnia 2016/ godz. 18:55
  • Romeo i Julia - Gounod 21 stycznia 2017 / godz. 18:55
  • Rusałka - Dvorak 25 lutego 2017 / godz. 18:55
  • La traviata - Puccini 11 marca 2017 / godz. 18:55
  • Idomeneusz, król Krety - Mozart 25 marca 2017 / godz. 17:55
  • Eugeniusz Oniegin - Czajkowski22 kwietnia 2017 / godz. 18:55
  • Kawaler z różą - Strauss 13 maja 2017 / godz. 18:30
  • Nabucco - Verdi 3 czerwca 2017 / godz. 18:55
Opery wykonywane są w języku oryginału. Przedstawienia grane są z napisami w językach polskim i angielskim. Transmisje odbywają się w soboty. Dyrekcja The Metropolitan Opera uprzejmie informuje, że obsady, realizatorzy oraz czasy trwania przedstawień mogą ulec zmianie. Podczas transmisji i retransmisji obowiązuje całkowity zakaz nagrywania obrazu i dźwięku. Metropolitan Opera
  • O nowojorskiej Met i transmisjach

    The Metropolitan Opera należy do ścisłej czołówki najlepszych teatrów świata. Jej siłą są przede wszystkim wspaniałe głosy. Od ponad stu lat nie było prawdziwie wielkiej śpiewaczki czy śpiewaka, którzy nie pragnęliby wystąpić na scenie Met (tak nazywają swój teatr nowojorczycy). Także Polacy – obecnie Aleksandra Kurzak, Piotr Beczała, Mariusz Kwiecień, a wcześniej Teresa Żylis-Gara, Małgorzata Walewska, Wiesław Ochman, Adam Didur i przede wszystkim wyjątkowo ubóstwiana przez Amerykanów Marcelina Sembrich-Kochańska – występowali i wciąż regularnie występują na deskach tego teatru.

    Do dziś budzi rozbawienie fakt, że The Metropolitan Opera powstała nie z artystycznej potrzeby, a z urażonych ambicji. Otóż żona pewnego nowojorskiego milionera, gdy nie zdobyła miejsca w loży w działającej wtedy w Nowym Jorku operze, nakazała swojemu małżonkowi wybudowanie nowego teatru, aby mogła godnie prezentować się w loży honorowej. Wynajęty architekt, nie bardzo wiedząc, co właściwie projektuje, skupił się na ociekającej złotem widowni, zupełnie lekceważąc potrzeby sceny. Podczas spektakli dekoracje składować więc trzeba było bezpośrednio na ulicy, a chór, nie mając własnej sali prób, ćwiczył w toalecie…

    Met zainaugurowała swoją działalność w roku 1883 Faustem Charles’a Gounoda. Choć poziom artystyczny Met pozostawał na najwyższym poziomie, warunki lokalowe były fatalne. Dlatego po latach postanowiono wybudować profesjonalny gmach i tam przenieść zespół. W 1966 roku otworzono jeden z największych (widownia liczy blisko 4.000 miejsc) i najlepiej wyposażonych teatrów operowych na świecie (w pełni zautomatyzowana wielka scena, kilkanaście sal prób, parkingi, wygodne garderoby, przestronne magazyny dekoracji i kostiumów).

    Met to dzisiaj operowa fabryka, a jej pracownicy pieszczotliwie nazywani są armią. Teatr ma w swoim repertuarze kilkadziesiąt tytułów – od klasyki po dzieła współczesne. Gra blisko 300 monumentalnych spektakli w roku. Wszystko to wymaga precyzyjnej organizacji pracy, dlatego też repertuar oraz obsady planowane są z około pięcioletnim wyprzedzeniem.

    Przedsięwzięcie „The Met: Live in HD” nawiązuje do bogatej, ponad 80-letniej tradycji słynnych transmisji radiowych spektakli tego teatru. Pomysłodawcą cyklu jest dyrektor generalny Met – Peter Gelb. 30 grudnia 2006 roku po raz pierwszy popłynął w eter obraz w jakości High Definition i dźwięk w formacie Dolby Digital Surround; pokazano Zaczarowany flet Mozarta. Spektakl obejrzało wtedy 30.000 widzów zgromadzonych w 150 salach na terenie USA.

    Cyfrowy sygnał o wysokiej rozdzielczości dociera do adresata za pomocą satelity okołoziemskiego zaledwie z kilkusekundowym opóźnieniem. W Europie – mimo sześciogodzinnej różnicy czasu – przedstawienia można oglądać na żywo wieczorem, a to dlatego, że Met gra w soboty dwa spektakle: pierwszy wczesnym popołudniem, a drugi wieczorem. Transmitowany jest ten popołudniowy.

    Dodatkowym atutem tych pokazów jest możliwość zajrzenia za kulisy. Kamera śledzi zmiany dekoracji, rejestruje też wywiady ze śpiewakami występującymi w danym przedstawieniu, zagląda na próby, których podczas transmisji, podobnie zresztą jak każdego innego dnia, odbywa się w teatrze kilka – tego zaś nie może zobaczyć publiczność zasiadająca na widowni Met.

    Sezon 2016–17 transmisji z cyklu „The Met: Live in HD” startuje 8 października nową inscenizacją „Tristana i Izoldy” Richarda Wagnera w reżyserii Mariusza Trelińskiego i pod kierownictwem muzycznym Sir Simona Rattle’a. To druga w historii realizacja przygotowana wspólnie przez słynną nowojorską scenę i Teatr Wielki-Operę Narodową w Warszawie.

    „Tristan i Izolda” będzie setną transmisją tego szalenie popularnego cyklu. Przedstawienie za pośrednictwem okołoziemskiego satelity obejrzą widzowie 70 krajów, zgromadzeni w ponad 2.000 kin, teatrów, oper i filharmonii. W tym sezonie na „The Met: Live in HD” najprawdopodobniej zostanie sprzedany dwudziestomilionowy bilet.

    11. sezon transmisji to 10 przedstawień na żywo ze sceny nowojorskiej The Metropolitan Opera, która tym razem zagra w swojej siedzibie łącznie 225 spektakli. Widzowie transmisji obejrzą 5 nowych inscenizacji (w tym jedno dzieło napisane w 2000 roku), 3 opery, których dotąd nie pokazywano w ramach cyklu, a także 2 wcześniej prezentowane, ale w nowej obsadzie.

    Kierownictwo Met jak zwykle zaprosiło do współpracy najbardziej pożądanych śpiewaków świata. Nina Stemme, Plácido Domingo, Diana Damrau, Vittorio Grigolo, Kristine Opolais, Renée Fleming, Elīna Garanča, Simon Keenlyside, Sonya Yoncheva, Thomas Hampson, Anna Netrebko, Dmitri Hvorostovsky, Nadine Sierra, Alice Coote, Matthew Polenzani – to tylko początek imponującej listy. Za pulpitem staną uznani dyrygenci. Nie zabraknie oczywiście legendarnego Jamesa Levine’a, dyrektora muzycznego Met. Realizatorzy transmisji tradycyjnie już zadbają o dodatkowe atrakcje: wywiady z artystami, wizyty za kulisami, w pracowniach teatralnych czy na próbach do kolejnych spektakli.

    Sezon 2016–17 to kolejny ważny jubileusz. Tym razem zespół Met – założony w 1883 roku – będzie świętował 50-lecie swojej działalności w Lincoln Center. Pierwsze przedstawienie w nowym gmachu operowym Met dała w roku 1966. Od czasu swej inauguracji w 2006 roku „The Metropolitan Opera: Live in HD” jest najpopularniejszym na świecie cyklem transmisji HD LIVE. Ryzyko, które podjęła nowojorska scena, przerodziło się w największy z możliwych sukces w dziedzinie kontentu alternatywnego dla kin.

     

  • Richard Wagner (1813–1883)

    Tristan i Izolda

    Tristan i Izolda

    Dramat w 3 aktach. Libretto: kompozytor

    Transmisja przedstawienia:
    08.10.2016 | sobota | 18:00

    Obsada:
    Nina Stemme jako Izolda
    Ekaterina Gubanova jako Brangena
    Stuart Skelton jako Tristan
    Evgeny Nikitin jako Gorwenal
    René Pape jako Król Marek

    Sir Simon Rattle dyrygent

    Realizatorzy:
    Mariusz Treliński reżyseria
    Boris Kudlička scenografia
    Marek Adamski kostiumy
    Marc Heinz światło
    Bartek Macias projekcje wideo
    Tomasz Wygoda choreografia

    Tristan, wierny druh i rycerz Króla Marka wiezie swemu wodzowi narzeczoną – księżniczkę irlandzką Izoldę. Izolda woli jednak popełnić samobójstwo, niż wyjść za starego króla. Rozkazuje służącej Brangenie podać sobie i Tristanowi napój śmierci, jednak służka z litości napełnia puchar eliksirem miłości. W sercach i ciałach Tristana i Izoldy rodzi się uczucie silniejsze niż wszelkie zobowiązania, przysięgi, silniejsze niż śmierć, które Wagner przyoblekł w niezwykłą muzykę. Kto ciekawy, inscenizację wielkiego dramatu muzycznego Wagnera w ujęciu Mariusza Trelińskiego mógł oglądać już w czerwcu 2016 w Warszawie. Jednak to w Nowym Jorku w obsadzie znajdą się gwiazdy pierwszej wielkości z Niną Stemme w partii Izoldy i najpopularniejszym wykonawcą roli Króla Marka ostatnich lat – René Pape.

     

  • Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)

    Don Giovanni

    Don Giovanni, ossia il dissoluto punito

    Don Juan albo Rozpustnik ukarany

    Dramma giocoso w 2 aktach. Libretto: Lorenzo da Ponte wg Giovanniego Bertatiego.

    Transmisja przedstawienia:
    19.11.2016 | sobota | 18:55

    Obsada:
    Hibla Gerzmava jako Donna Anna
    Malin Byström jako Donna Elwira
    Serena Malfi jako Zerlina
    Rolando Villazón jako Don Ottavio
    Simon Keenlyside jako Don Giovanni
    Adam Plachetka jako Leporello
    Matthew Rose jako Masetto

    Fabio Luisi dyrygent

    Realizatorzy:
    Michael Grandage reżyseria
    Christopher Oram scenografia i kostiumy
    Paule Constable światło
    Ben Wright choreografia

    Już po raz drugi w cyklu „The Met: Live in HD” pojawi się opera oper, arcydzieło Mozartowskiego geniuszu, czyli „Don Giovanni” w inscenizacji Michaela Grandage’a. Nigdy wszak dość takich przebojów, jak arie Don Giovanniego – szampańska i serenada, czy sławny duet „La ci darem la mano”. „Wesoły dramat”, jak go nazwał sam Mozart, o żywocie i śmierci uwodziciela wszechczasów, którego w piekielne czeluści pociągnie pomnik zabitego Komandora, mieni się wszelkimi odcieniami uczuć i nastrojów. Nieodparcie komiczny sługa Leporello jest przeciwwagą dla podniosłych lamentów Donny Anny i żalów porzuconej przez Don Giovanniego Donny Elwiry. Partię tytułowego rozpustnika wykona brytyjski baryton Simon Keenlyside.

    Przedstawienie trwa około 3 godzin i 20 minut (w tym 1 przerwa).

  •  

    Miłowanie z daleka

    L’Amour de loin

    Opera w 4 aktach. Libretto: Amin Maalouf.
    PREMIERA SEZONU/PO RAZ PIERWSZY W MET

    Transmisja przedstawienia:
    10.12.2016 | sobota | 18:55

    Obsada:
    Susanna Phillips jako Cleménce
    Tamara Mumford jako Pielgrzym
    Eric Owens jako Jaufré Rudel

    Susanna Mälkki dyrygent

    Realizatorzy:
    Robert Lepage reżyseria
    Michael Curry scenografia i kostiumy
    Kevin Adams światło
    Lionel Arnould świetlne pejzaże

    Fińska kompozytorka Kaija Saariaho cieszy się ogromnym uznaniem w świecie, polscy melomani mają w tym względzie dużo do nadrobienia. Jej opera „L’amour de loin” została po raz pierwszy pokazana na festiwalu w Salzburgu w 2000 roku, teraz pojawi się na operowej scenie Nowego Jorku. Premierę przygotowuje znakomity reżyser kanadyjski Robert Lepage, który chętnie posługuje się najnowszą techniką, w tym wizualizacjami 3D. Ważnym elementem inscenizacji mają być wstęgi światełek LED rozciągnięte nie tylko nad sceną, ale także nad kanałem orkiestry. Eric Owens wcieli się w postać rycerza poszukującego miłości, a Susanna Phillips w jego ukochaną, znajdująca się po drugiej stronie morza.


  • Charles Gounod (1818–1893)

    Roméo et Juliette

    Romeo i Julia

    Opera w 5 aktach. Libretto: Jules Barbier i Michel Carré.
    PREMIERA SEZONU

    Transmisja przedstawienia:
    21.01.2017 | sobota | 18:55

    Obsada:
    Diana Damrau jako Julia
    Vittorio Grigolo jako Romeo
    Elliot Madore jako Merkucjo
    Mikhail Petrenko jako Ojciec Laurenty

    Gianandrea Noseda dyrygent

    Realizatorzy:

    Bartlett Sher reżyseria
    Michael Yeargan scenografia
    Catherine Zuber kostiumy
    Jennifer Tipton światło
    Chase Brock choreografia

    Historia Romea i Julii inspirowała i do dziś inspiruje całe rzesze artystów, od malarzy, poetów, kompozytorów, po twórców oper i baletów. Dzieła operowe na jej podstawie stworzyli m.in. Vincenzo Bellini i właśnie Charles Gounod. Jego na wskroś francuska, czyli bardzo romantyczna i żarliwa wizja losów nieszczęśliwych kochanków, okraszona melodyjną, bogato instrumentalizowaną muzyką, spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. W pierwszym roku po premierze „Romeo i Julia” przekroczył liczbę 100 spektakli. Złośliwcy wprawdzie mawiali, że ta opera to tylko 4 duety miłosne z dodatkami, ale czyż nie to właśnie jest istotą opowieści o zakochanych z Werony? W nowej inscenizacji Met, w reżyserii Barletta Shera (reżyserował w Met m.in. „Cyrulika sewilskiego” i „Otella”) Julią będzie niemiecka sopranista Diana Damrau, partię Romea zaśpiewa tenor z Włoch Vittorio Grigolo.


  • Antonín Dvořák (1841–1904)

    Rusałka

    Rusalka

    Baśń muzyczna w 3 aktach. Libretto: Jaroslav Kvapil wg Friedricha Heinricha Carla de la Motte Fouquégo.

    PREMIERA SEZONU

    Transmisja przedstawienia:
    25.02.2017 | sobota | 18:55

    Obsada:
    Kristine Opolais jako Rusałka
    Katarina Dalayman jako Obca Księżna
    Jamie Barton jako Ježibaba
    Brandon Jovanovich jako Książę
    Eric Owens jako Wodnik

    Sir Mark Elder dyrygent

    Realizatorzy:
    Mary Zimmerman reżyseria
    Daniel Ostling scenografia
    Mara Blumenfeld kostiumy
    T.J. Gerckens światło
    Austin McCormick choreografia

    W „Rusałce” połączyły się motywy zapożyczone z legendy o Ondynie, baśni Andersena o małej syrence, a także ludowe podania słowiańskie rojące się od wiedźm, wodników i rusałek. Antonín Dvořák, który wcześniej skomponował cztery poematy symfoniczne na motywach ludowych, nasycił partyturę „Rusałki” dramatyzmem, ale i przejmującą nostalgią, tak charakterystyczną dla słowiańskiej duszy. Rusałka, córka Wodnika zakochuje się w Księciu, który przychodzi kąpać się w leśnym jeziorze. Aby stać się człowiekiem i zyskać miłość Księcia wodnica poddaje się czarom wiedźmy Ježibaby, oddając w zamian swój głos. Jednak początkowo oczarowany Książę odtrąca zimną i niemą Rusałkę skłaniając się ku Obcej Księżnej… W tytułowej partii usłyszymy Kristine Opolais, w ubiegłym sezonie kreującą partie Manon Lesaut i Madame Butterfly.

     


  • Giuseppe Verdi (1813–1901)

    La traviata

    La traviata

    Opera w 3 aktach. Libretto: Francesco Maria Piave według powieści Aleksandra Dumasa syna „Dama kameliowa”.
    NOWA OBSADA

    Transmisja przedstawienia:
    11.03.2017 | sobota | 18:55

    Obsada:
    Sonya Yoncheva jako Violetta
    Michael Fabiano jako Alfred
    Thomas Hampson jako Germont

    Nicola Luisotti dyrygent

    Realizatorzy:
    Willy Decker reżyseria
    Wolfgang Gussmann scenografia i kostiumy
    Hans Toelstede światło
    Athol Farmer choreografia

    Słynne arcydzieło Verdiego w niemniej słynnej inscenizacji Willy’ego Deckera to produkcja, które obiegła niemal cały świat operowy. Była prezentowana na prestiżowych festiwalach, a także podczas cyklu transmisji „The Met: Live in HD”. Dziś „Traviata” należy do najbardziej popularnych oper, jednak jej premiera w Wenecji w 1853 stała się jedną z bardziej spektakularnych klap i skandali w historii opery. Choć Verdi starał się złagodzić w swym dziele wydźwięk oryginału (powieści „Dama kameliowa” Aleksandra Dumasa syna), to publiczność nie była w stanie znieść na scenie operowej kurtyzany jako postaci pozytywnej, i tego, że akcja rozgrywa się współcześnie. Mimo to rola Violetty Valery (tytułowej „traviaty”, czyli z jęz. włoskiego „zbłąkanej”) stała się koronną partią największych sopranów, a melodyjne i poruszające dzieło – przebojem repertuaru operowego.

    Przedstawienie trwa około 2 godzin i 30 minut (w tym 1 przerwa).

     

  • Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)

    Idomeneusz, król Krety

    Idomeneo, rè di Creta

    Opera seria (poważna) w 3 aktach. Libretto: Giambattista Varesco wg Antoine’a Dancheta.

    Transmisja przedstawienia:
    25.03.2017 | sobota | 17:55

    Obsada:
    Elza van den Heever jako Elektra
    Nadine Sierra jako Ilia
    Alice Coote jako Idamante
    Matthew Polenzani jako Idomeneo
    Alan Opie jako Arbace

    James Levine dyrygent

    Realizatorzy:
    Jean-Pierre Ponnelle reżyseria, scenografia i kostiumy
    Gil Wechsler światło

    Sam Mozart właśnie „Idomenea” uważał za jedną ze swoich najlepszych oper. Ze względu na karkołomność partii męskich – Idomenea i Idamanta – dzieło to nie jest wykonywane tak często, jak na to zasługuje. Zaczerpnięta z mitologii greckiej historia króla Krety obfituje w dramatyczne zwroty akcji i typową dla swoich czasów baśniową ornamentykę. Idomeneo wracający z wyprawy wojennej trafia na burzę morską. Bóg Neptun ocala jego życie pod warunkiem, że król złoży mu w ofierze pierwszą napotkaną istotę. Los sprawia, że to Idamante, jego syn… W tle walka dwóch księżniczek, Ilii i Elektry o względy nieszczęsnego Idamanta. Arcydzieło Wolfganga Amadeusza zobaczymy w liczącej ćwierć wieku inscenizacji wielkiego francuskiego reżysera Jean-Pierre Ponelle’a. Spektakl poprowadzi James Levine.

    Przedstawienie trwa około 4 godzin (w tym 2 przerwy).

     

  • Piotr Iljicz Czajkowski (1840–1893)

    Eugeniusz Oniegin

    Евгений Онегин

    Sceny liryczne w 3 aktach. Libretto: kompozytor wg poematu Aleksandra Puszkina.
    NOWA OBSADA

    Transmisja przedstawienia:
    22.04.2017 | sobota | 18:55

    Obsada:
    Anna Netrebko jako Tatiana
    Elena Maximova jako Olga
    Alexey Dolgov jako Lenski
    Peter Mattei jako Oniegin
    Štefan Kocán jako Gremin

    Robin Ticciati dyrygent

    Realizatorzy:
    Deborah Warner inscenizacja
    Fiona Shaw reżyseria
    Tom Pye scenografia
    Chloe Obolensky kostiumy
    Jean Kalman światło
    Finn Ross, Ian William Galloway projekcje wideo
    Kim Brandstrup choreografia

    Najbardziej znana opera Czajkowskiego po raz pierwszy została wystawiona jako… spektakl studencki, wykonany przez uczniów Moskiewskiego Konserwatorium. Sceny liryczne – bo taką nazwę gatunkową wymyślił dla swego dzieła kompozytor – oparte są na poemacie dygresyjnym jednego z najwybitniejszych rosyjskich poetów romantycznych. Skromna i wrażliwa Tatiana zakochuje się w Onieginie, znudzonym światowcu, który odrzuca jej miłość. Po latach Oniegin uświadamia sobie, że jednak kocha Tatianę, ale ta jest już żoną księcia Griemina. Mimo że nadal darzy Oniegina uczuciem, Tatiana pozostaje wierna mężowi. Arcydzieło Czajkowskiego powraca do cyklu transmisji z Met, ponownie partię Tatiany zaśpiewa Anna Nerebko, partnerować jej będzie inny ulubieniec nowojorskiej publiczności Dmitrij Hvorostovsky.

    Przedstawienie trwa około 3 godzin i 40 minut (w tym 2 przerwy).

     

  • Richard Strauss (1864–1949)

    Kawaler z różą

    Der Rosenkavalier

    Komedia muzyczna w 3 aktach. Libretto: Hugo von Hofmannsthal.
    PREMIERA SEZONU

    Transmisja przedstawienia:
    13.05.2017 | sobota | 18:30

    Obsada:
    Renée Fleming jako Marszałkowa
    Elīna Garanča jako Oktawian
    Erin Morley jako Zofia
    Matthew Polenzani jako Śpiewak
    Marcus Brück jako Faninal
    Günther Groissböck jako Baron Ochs

    James Levine dyrygent

    Realizatorzy:
    Robert Carsen reżyseria
    Paul Steinberg scenografia
    Brigitte Reiffenstuel kostiumy
    Robert Carsen, Peter Van Praet światło

    Najbardziej wiedeńska z oper Richarda Straussa, twórczo nawiązująca do lekkich i pikantnych dzieł W.A. Mozarta. Pełno tu przebieranek, żartobliwych i niegroźnych pomyłek i oszustw, które mają na celu utarcie nosa zbyt dumnym arystokratom lub zbyt roznamiętnionym podrywaczom. Młodziutki kochanek Marszałkowej otrzyma miłość równie młodej Zofii, a zbyt starzy już na miłość Marszałkowa i Baron Ochs usną się w cień – ona z rezygnacją, on ze wstydem, wystrychnięty na dutka. Reżyser Robert Carsen zapowiada, że umieści akcję w schyłkowym okresie cesarstwa Habsburgów, podkreślając podtekst opery, jakim jest konflikt klasowy na bogatym tle z czerwonego adamaszku. W roli Marszałkowej zobaczymy Renée Fleming, najwspanialszą odtwórczynię tej roli w ostatnich trzech dekadach.


  • Giuseppe Verdi (1813–1901)

    Nabucco

    Nabuchodonozor

    Opera w 4 aktach. Libretto: Temistocle Solera wg Aniceta-Bourgeois i Francisa Cornue.

    Transmisja przedstawienia:
    03.06.2017 | sobota | 18:55

    Obsada:
    Liudmyla Monastyrska jako Abigaille
    Jamie Barton jako Fenena
    Russell Thomas jako Ismael
    Plácido Domingo jako Nabucco
    Dmitry Belosselskiy jako Zachariasz

    James Levine dyrygent

    Realizatorzy:
    Elijah Moshinsky reżyseria
    John Napier scenografia
    Andreane Neofitou kostiumy
    Howard Harrison światło

    Opera, która swemu kompozytorowi Giuseppe Verdiemu przyniosła olbrzymi rozgłos i powodzenie, od dawna była wyczekiwana przez widzów cyklu „The Met: Live in HD”. To na ich prośby dyrekcja nowojorskiej opery włączyła „Nabucca” do przyszłego sezonu transmisji. W czasach walk o niepodległość i zjednoczenie Italii śpiew Żydów z tej opery, tęskniących do ojczyzny, swej ziemi obiecanej, stał się wyrazem wyzwoleńczych dążeń Włochów. Chór „Va, pensiero” przez lata był nieoficjalnym hymnem kraju. Biblijną opowieść o królu babilońskim Nabuchodonozorze, w której pycha zostaje ukarana, a wiara zwycięża wszelkie przeciwności, w wersji operowej usłyszymy pod batutą Jamesa Levine’a. W postać Nabucca wcieli się Placido Domingo, od dłuższego czasu występujący w partiach barytonowych.

    Przedstawienie trwa około 2 godzin i 40 minut (w tym 1 przerwa).

     

WIĘCEJ INFORMACJI O CYKLU „THE MET: LIVE IN HD” ZNAJDĄ PAŃSTWO NA:
www.metoperafamily.org | www.nazywowkinach.pl | www.cikanekmanagement.eu

Cykl „The Met: Live in HD” jest realizowany dzięki szczodremu finansowemu wsparciu
The Neubauer Family Foundation

Głównym patronem medialnym cyklu „The Met: Live in HD” jest
Bloomberg

Transmisje w technologii HD są wspierane przez
Toll Brothers – America’s Luxury Home Builder®

Dystrybutor „The Met: Live in HD” na Polskę:
Cikánek management s.r.o. 
Cikánek

Tłumaczenie i opracowanie: Bartłomiej Majchrzak.

Źródła:

  1. Materiały promocyjne The Metropolitan Opera.
  2. Wyciągi fortepianowe wskazane przez The Metropolitan Opera.
  3. Piotr Kamiński, Tysiąc i jedna opera, t. 1. i 2., Polskie Wydawnictwo Muzyczne SA, Kraków 2008.
  4. Józef Kański, Przewodnik operowy, wyd. 6., Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1995.
  5. Władysław Kopaliński, Słownik mitów i tradycji kultury, wyd. 4., Państwowy Instytut Wydawniczy, 1991–1993.
  6. Lucjan Kydryński, Opera na cały rok. Kalendarium, t. 1. i 2., Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1989.