Repertuar Met

  • Aïda - Verdi 6 października 2018 / godz. 18:55
  • Samson i Dalila - Saint-Saëns20 października 2018 / godz. 18:55
  • La traviata - Verdi 15 grudnia 2018/ godz. 18:55
  • Adriana Lecouvreur - Cilèa12 stycznia 2019 / godz. 18:55
  • Carmen - Bizet 2 lutego 2019 / godz. 18:55
  • Marnie - Muhly < small>16 lutego 2019 / godz. 20:00
  • Córka pułku - Donizett 2 marca 2019 / godz. 18:55
  • Walkiria - Wagner 30 marca 2019 / godz. 17:00
  • Dziewczyna z Dzikiego Zachodu - Puccini 6 kwietnia 2019 / godz. 20:00
  • Dialogi karmelitanek - Poulenc 11 maja 2019 / godz. 18:00
Opery wykonywane są w języku oryginału. Przedstawienia grane są z napisami w językach polskim i angielskim. Transmisje odbywają się w soboty. Dyrekcja The Metropolitan Opera uprzejmie informuje, że obsady, realizatorzy oraz czasy trwania przedstawień mogą ulec zmianie. Podczas transmisji i retransmisji obowiązuje całkowity zakaz nagrywania obrazu i dźwięku. Metropolitan Opera
  • O nowojorskiej Met i transmisjach

    The Metropolitan Opera należy do ścisłej czołówki najlepszych teatrów świata. Jej siłą są przede wszystkim wspaniałe głosy. Od ponad stu lat nie było prawdziwie wielkiej śpiewaczki czy śpiewaka, którzy nie pragnęliby wystąpić na scenie Met (tak nazywają swój teatr nowojorczycy). Także Polacy – obecnie Aleksandra Kurzak, Piotr Beczała, Mariusz Kwiecień, a wcześniej Teresa Żylis-Gara, Małgorzata Walewska, Wiesław Ochman, Adam Didur i przede wszystkim wyjątkowo ubóstwiana przez Amerykanów Marcelina Sembrich-Kochańska – występowali i wciąż regularnie występują na deskach tego teatru.

    Do dziś budzi rozbawienie fakt, że The Metropolitan Opera powstała nie z artystycznej potrzeby, a z urażonych ambicji. Otóż żona pewnego nowojorskiego milionera, gdy nie zdobyła miejsca w loży w działającej wtedy w Nowym Jorku operze, nakazała swojemu małżonkowi wybudowanie nowego teatru, aby mogła godnie prezentować się w loży honorowej. Wynajęty architekt, nie bardzo wiedząc, co właściwie projektuje, skupił się na ociekającej złotem widowni, zupełnie lekceważąc potrzeby sceny. Podczas spektakli dekoracje składować więc trzeba było bezpośrednio na ulicy, a chór, nie mając własnej sali prób, ćwiczył w toalecie…

    Met zainaugurowała swoją działalność w roku 1883 Faustem Charles’a Gounoda. Choć poziom artystyczny Met pozostawał na najwyższym poziomie, warunki lokalowe były fatalne. Dlatego po latach postanowiono wybudować profesjonalny gmach i tam przenieść zespół. W 1966 roku otworzono jeden z największych (widownia liczy blisko 4.000 miejsc) i najlepiej wyposażonych teatrów operowych na świecie (w pełni zautomatyzowana wielka scena, kilkanaście sal prób, parkingi, wygodne garderoby, przestronne magazyny dekoracji i kostiumów).

    Met to dzisiaj operowa fabryka, a jej pracownicy pieszczotliwie nazywani są armią. Teatr ma w swoim repertuarze kilkadziesiąt tytułów – od klasyki po dzieła współczesne. Gra blisko 300 monumentalnych spektakli w roku. Wszystko to wymaga precyzyjnej organizacji pracy, dlatego też repertuar oraz obsady planowane są z około pięcioletnim wyprzedzeniem.

    Przedsięwzięcie „The Met: Live in HD” nawiązuje do bogatej, ponad 80-letniej tradycji słynnych transmisji radiowych spektakli tego teatru. Pomysłodawcą cyklu jest dyrektor generalny Met – Peter Gelb. 30 grudnia 2006 roku po raz pierwszy popłynął w eter obraz w jakości High Definition i dźwięk w formacie Dolby Digital Surround; pokazano Zaczarowany flet Mozarta. Spektakl obejrzało wtedy 30.000 widzów zgromadzonych w 150 salach na terenie USA.

    Cyfrowy sygnał o wysokiej rozdzielczości dociera do adresata za pomocą satelity okołoziemskiego zaledwie z kilkusekundowym opóźnieniem. W Europie – mimo sześciogodzinnej różnicy czasu – przedstawienia można oglądać na żywo wieczorem, a to dlatego, że Met gra w soboty dwa spektakle: pierwszy wczesnym popołudniem, a drugi wieczorem. Transmitowany jest ten popołudniowy.

    Dodatkowym atutem tych pokazów jest możliwość zajrzenia za kulisy. Kamera śledzi zmiany dekoracji, rejestruje też wywiady ze śpiewakami występującymi w danym przedstawieniu, zagląda na próby, których podczas transmisji, podobnie zresztą jak każdego innego dnia, odbywa się w teatrze kilka – tego zaś nie może zobaczyć publiczność zasiadająca na widowni Met.

    Sezon 2017–18

    Dwunasty już sezon cieszącego się na całym świecie wielką popularnością cyklu „The Metropolitan Opera: Live in HD” rozpocznie się 7 października transmisją nowej inscenizacji „Normy” Vincenza Belliniego z Sondrą Radvanovsky w roli tytułowej. Polski tenor PIOTR BECZAŁA zaśpiewa 14 kwietnia u boku Plácida Dominga w „Luizie Miller” Giuseppe Verdiego. Spektakl ten poprowadzi honorowy dyrektor muzyczny Met – James Levine.

    Spośród 220 przedstawień, planowanych do zagrania w sezonie 2017–18, słynna The Metropolitan Opera wybrała dziesięć, które zamierza pokazać na żywo, za pośrednictwem satelity, w 71 krajach. Polscy widzowie obejrzą monumentalne nowojorskie inscenizacje z udziałem światowych gwiazd wokalistyki w 36 ośrodkach

    W kolejnym sezonie transmisji znajdzie się pięć premierowych inscenizacji, powrócą także popularne tytuły, ale w nowych obsadach. Peter Gelb, dyrektor generalny Met, tak mówi o nadchodzących atrakcjach: „W tym sezonie odświeżamy nasz żelazny repertuar zupełnie nowymi wystawieniami »Così fan tutte«, »Normy« i »Toski«, ale również, jak co roku, poszerzamy swoje własne horyzonty, bo przygotowujemy jedną operę współczesną, a będzie nią »Anioł zagłady« Thomasa Adèsa na podstawie słynnego filmu Luisa Buñuela. Zaprezentujemy też dzieło, które dotąd nie gościło ani razu na deskach Met, a będzie to »Kopciuszek« Jules’a Masseneta z Joyce DiDonato w roli tytułowej. Przypomnimy także uroczą inscenizację »Czarodziejskiego fletu« Wolfganga Amadeusa Mozarta autorstwa Julie Taymor, ale tym razem w pełnej wersji i w języku oryginału, czyli po niemiecku. Warto pamiętać, że skrócona wersja angielska, tzw. familijna, zainaugurowała w 2006 roku nasz cykl transmisji HD LIVE. Mamy przekonanie, że repertuar tego sezonu ułożyliśmy tak, by zarówno nastawieni na tradycję melomani, jak i widzowie oczekujący nowości znaleźli dla siebie coś interesującego”.

    Podczas sezonu 2017–18 będziemy mogli podziwiać najgorętsze gwiazdy wokalistyki. W transmitowanych spektaklach wystąpią między innymi: Sondra Radvanovsky, Sonya Yoncheva, Plácido Domingo, Joyce DiDonato, Kristine Opolais, Jonas Kaufmann, Kelli O’Hara, Pretty Yende, Matthew Polenzani, Michael Fabiano, Alice Coote, Joseph Calleja, Charles Castronovo, René Pape, Bryn Terfel, Ildebrando D’Arcangelo, Susanna Phillips czy Christopher Maltman. W obsadach nie zabraknie Polaka: „Niezmiernie cieszymy się, że Piotr Beczała znów zawita na scenie Met i na dużym ekranie – mówi Bartłomiej Majchrzak z www.nazywowkinach.pl, firmy dystrybuującej cykl »The Metropolitan Opera: Live in HD« na terenie Polski. – Jesteśmy pewni, że jego występ w »Luizie Miller« spotka się, jak zawsze zresztą, z ogromnym uznaniem widzów na całym świecie. Polacy bardzo czekają na transmitowane występy swoich rodaków, dlatego jako dystrybutorzy jesteśmy dodatkowo wdzięczni Met za zaproszenie Piotra Beczały”.

    Za pulpitem dyrygenckim znów staną najlepsi: Carlo Rizzi, Andris Nelsons, Marco Armiliato, Maurizio Benini czy Bertrand de Billy. Legendarny James Levine poprowadzi dwa transmitowane przedstawienia.

    Od 2006 roku, dzięki transmisjom spektakli w jakości HD & DD Surround, w których nowojorska Met jest pionierem, ponad 22 milionów widzów obejrzało na żywo blisko 110 przedstawień – od klasyki po dzieła współczesne. Realizatorzy transmisji tradycyjnie już zadbają o dodatkowe atrakcje: wywiady z artystami, wizyty za kulisami, w pracowniach teatralnych czy na próbach do kolejnych spektakli.a

     

  • Giuseppe Verdi

    Aïda

    6 października 2018 | sobota | 18:55

    dyrygent: Nicola Luisotti
    reżyseria: Sonja Frisell
    scenografia: Gianni Quaranta
    kostiumy: Dada Saligeri
    światło: Gil Wechsler

    Obsada:
    Anna Netrebko jako Aïda
    Anita Rachvelishvili jako Amneris
    Aleksandrs Antoņenko jako Radamès
    Quinn Kelsey jako Amonasro
    Ryan Speedo Green jako Faraon

    Spektakl transmitowany po raz trzeci. Monumentalna opera Giuseppe Verdiego opowiadająca tragiczną historię miłości z czasów faraonów nie mogła liczyć na piękniejszą oprawę niż ta przygotowana w Met przez Sonję Frisell. Zgodnie z XIX-wieczną tradycją spektakl dosłownie ocieka złotem i skrzy się kolorami bogatych dekoracji. Całość zrealizowana jest z rozmachem godnym faraonów, zwłaszcza scena słynnego marszu tryumfalnego. Na prapremierze „Aïdy” Verdi został wywołany 32-krotnie do ukłonów. Do dziś opera ta zaliczana jest do nieśmiertelnych hitów teatru muzycznego. Miłosny trójkąt, który tworzą etiopska niewolnica Aïda, wódz egipski Radamès i zakochana w nim księżniczka Amneris, wielkie sceny zbiorowe i wspomniany monumentalizm gwarantują wyjątkowe przeżycia, zwłaszcza gdy w główne postaci wcielają się Anna Netrebko, Anita Rachvelishvili i Aleksandrs Antoņenko.

     

  • Camille Saint-Saëns

    Samson i Dalila

    Samson et Dalila

    20 października 2018 | sobota | 18:55

    dyrygent: Sir Mark Elder
    reżyseria: Darko Tresnjak
    scenografia: Alexander Dodge
    kostiumy: Linda J. Cho
    światło: Donald Holder

    Obsada:
    Roberto Alagna jako Samson
    Elīna Garanča jako Dalila
    Laurent Naouri jako Arcykapłan
    Elchin Azizov jako Abimélech
    Dmitry Belosselskiy jako Stary Żyd

    Biblijna opowieść o hebrajskim siłaczu Samsonie i filistyńskiej uwodzicielce Dalili inspirowała wielu twórców. Dzieło Camille’a Saint-Saënsa jest jej najbardziej znaną muzyczną interpretacją, a jednocześnie jedyną operą kompozytora, która regularnie pojawia się na scenach świata. Dalila, przedstawicielka pokonanego przez Hebrajczyków plemienia, kusząc Samsona swoim pięknem i miłością, najpierw wydobywa od niego tajemnicę jego nadprzyrodzonej siły ukrytej w długich włosach, a potem pozbawia go jej przez ich obcięcie. Romantyzm muzyki Saint-Saënsa łączy się z wczesnym impresjonizmem dzięki nowatorskiej instrumentacji dzieła. W głównych bohaterów opery wcieli się para artystów znana widzom transmisji m.in. brawurowej „Carmen” z 2010 roku – Elīna Garanča i Roberto Alagna.

  • Giuseppe Verdi

    La traviata

    15 grudnia 2018 | sobota | 18:55

     

    dyrygent: Yannick Nézet-Séguin
    reżyseria: Michael Mayer
    scenografia: Christine Jones
    kostiumy: Susan Hilferty
    światło: Kevin Adams

    Obsada:
    Diana Damrau jako Violetta Valéry
    Juan Diego Flórez jako Alfredo Germont
    Quinn Kelsey jako Giorgio Germont

    Choć jej wenecka prapremiera w 1853 roku była jedną z bardziej spektakularnych porażek w historii opery, dziś „La traviata” cieszy się ogromną popularnością. Verdi starał się złagodzić w swym dziele wydźwięk oryginału (powieści „Dama kameliowa” Aleksandra Dumasa syna), ale publiczność nie była w stanie znieść widoku kurtyzany jako postaci pozytywnej na scenie operowej oraz tego, że akcja rozgrywa się współcześnie. A jednak rola Violetty Valéry (tytułowej ‘traviaty’, czyli z wł. ‘zbłąkanej; tej, która zboczyła z drogi’) stała się koronną partią największych sopranów, a melodyjne i poruszające dzieło – przebojem repertuaru operowego. Do cyklu transmisji „La traviata” powraca w nowej inscenizacji Michaela Mayera pod batutą Yannicka Nézet-Séguina. W parę nieszczęśliwych kochanków wcielą się Diana Damrau i Juan Diego Flórez.

     

  • Francesco Cilèa

    Adriana Lecouvreur

    12 stycznia 2019 | sobota | 18:55

    Melodramma w trzech aktach (1900)
    Libretto: Giuseppe Giacosa i Luigi Illica wg sztuki „La Tosca” Victoriena Sardou

    Premiera niniejszej inscenizacji The Metropolitan Opera: 31 grudnia 2018 roku
    PREMIERA SEZONU 2017-18

     

    dyrygent: Gianandrea Noseda
    reżyseria: Sir David McVicar
    scenografia: Charles Edwards
    kostiumy: Brigitte Reiffenstuel
    światło: Adam Silverman

    Obsada:
    Anna Netrebko jako Adriana Lecouvreur
    Anita Rachvelishvili jako Księżna de Bouillon
    Piotr Beczała jako Maurizio
    Carlo Bosi jako Ksiądz de Chazeuil
    Ambrogio Maestri jako Inspicjent Michonnet
    Maurizio Muraro jako Książę de Bouillon

    Kulisy teatru, intryga, miłość i postać historyczna wielkiej XVIII-wiecznej paryskiej aktorki Adrienne Lecouvreur to składniki idealnego libretta operowego. Gwiazda francuskiej sceny teatralnej rzeczywiście była nie tylko cenioną za naturalność i wdzięk aktorką, ale także kochanką marszałka Maurycego Saskiego, syna Augusta Mocnego. Współcześni podejrzewali i przekazali to następnym pokoleniom, że aktorka została zamordowana przez rywalkę – księżnę de Bouillon – przy pomocy bukietu fiołków nasączonych trucizną. Na podstawie tej legendy Francesco Cilèa skomponował swoją niezwykle melodyjną operę, która wpisuje się w nurt werystyczny, czyli prezentowania na scenie prawdziwego życia ze wszystkimi codziennymi szczegółami. W nowej inscenizacji Sir Davida McVicara w roli tytułowej wystąpi Anna Netrebko, która całkiem niedawno dołączyła tę partię do swojego repertuaru. Maurycym, synem polskiego króla, będzie Piotr Beczała.

  • Georges Bizet

    Carmen

    02 lutego 2019 | sobota | 18:55

    dyrygent: Louis Langrée
    reżyseria: Sir Richard Eyre
    scenografia i kostiumy: Rob Howell
    światło: Peter Mumford

    Obsada:
    Clémentine Margaine jako Carmen
    Aleksandra Kurzak jako Micaëla
    Roberto Alagna jako Don José
    Alexander Vinogradov jako Escamillo

    Spektakl transmitowany po raz trzeci. Ognista Cyganka Carmen sama wybiera sobie kochanków, a jej uroda i temperament nie pozwalają żadnemu mężczyźnie przejść obok niej obojętnie. Oficer Don José pomaga jej uciec z aresztu i przeżywa chwile szczęścia u jej boku, choć przez to staje się dezerterem i bandytą. Gdy zostaje w końcu odrzucony przez niestałą w uczuciach Carmen, zabija ją. Met już dwa razy włączyła operę Bizeta do programu transmisji, bo to tytuł cieszący się największą popularnością wśród widzów zgromadzonych w salach kinowych całego świata. Hiszpańskie rytmy, słynne melodie habanery, seguidilli i kupletów toreadora czynią z „Carmen” wielki operowy przebój. Tym razem polscy widzowie zapewne wyjątkowo skoncentrują swoją uwagę nie na postaci tytułowej, ale na Micaëli i Don Josém, w których role wcieli się operowe małżeństwo: Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna.

    Nico Muhly

    Marnie

    16 lutego 2019 | sobota | 20.00
    Retransmisja / Po raz pierwszy w MET

    dyrygent: Robert Spano
    libretto: Nicholas Wright
    reżyseria: Michael Mayer
    scenografia i projekcje wideo: Julian Crouch i 59 Productions
    kostiumy: Arianne Phillips
    światło: Kevin Adams

    w rolach głównych:
    Isabel Leonard jako Marnie
    Janis Kelly jako Pani Rutland
    Denyce Graves jako Matka Marnie
    Iestyn Davies jako Terry Rutland
    Christopher Maltman jako Mark Rutland

    Coraz częściej libretta nowych oper inspirowane są wielkimi dziełami filmowymi. Tak jest też w przypadku „Marnie”, opery amerykańskiego kompozytora i aranżera Nica Muhly’ego. Treść opiera się na thrillerze Alfreda Hitchcocka z 1964 roku, inspirowanym z kolei powieścią Winstona Grahama. Marnie Edgar, piękna złodziejka, wdaje się w romans z Markiem Rutlandem. Mężczyzna wie, kim tak naprawdę jest kobieta i choć sam padł jej ofiarą, postanawia jej pomóc. Bohaterowie pobierają się, jednak happy end nie jest możliwy ze względu na zagmatwaną przeszłość Marnie – szantażowanej, a przy tym autodestrukcyjnej postaci. Premiera zostanie przygotowana w koprodukcji z English National Opera, gdzie w 2017 roku odbyła się prapremiera dzieła.

  • Gaetano Donizett

    Córka pułku
    La fille du régiment

    02 marca 2019 | sobota | 18:55

    dyrygent: Enrique Mazzola
    reżyseria i kostiumy: Laurent Pelly
    scenografia: Chantal Thomas
    światło: Joël Adam

    Obsada:
    Pretty Yende jako Marie
    Javier Camarena jako Tonio
    Stephanie Blythe jako Markiza de Berkenfield
    Maurizio Muraro jako Sulpice

    Rubasznie rozkoszna, lekka i zabawna opera komiczna Gaetana Donizettiego jest niestety rzadko wykonywana. Kompozytor postawił wykonawcom tak wysokie wymagania, że tylko nieliczni śpiewacy są w stanie zaśpiewać rolę Tonia. Dlaczego? W swej arii trwającej zaledwie trzy minuty artysta musi zaśpiewać aż 9 wysokich dźwięków ‘c’. W tej roli usłyszymy Javiera Camarenę, który w sezonie 2017–18 występuje w „Semiramidzie” Rossiniego. W roli tytułowej córki pułku, czyli przygarniętej przez żołnierzy sieroty, która okazuje się w końcu dzieckiem arystokratycznej rodziny, usłyszymy Pretty Yende. Ta południowoafrykańska sopranistka brawurowo zaśpiewała Adinę w transmitowanym ostatnio „Napoju miłosnym” tego kompozytora.

     

  • Richard Wagner

    Walkiria

    Die Walküre

    30 marca 2019 | sobota | 17:00

    dyrygent: Philippe Jordan
    reżyseria: Robert Lepage
    scenografia: Carl Fillion
    kostiumy: François St-Aubin
    światło: Etienne Boucher

    Obsada:
    Christine Goerke jako Brünhilde
    Eva-Maria Westbroek jako Sieglinde
    Stuart Skelton jako Siegmund
    Jamie Barton jako Fricka
    Greer Grimsley jako Wotan
    Günther Groissböck jako Hunding

    Wystawienie opery Richarda Wagnera to zawsze wielkie wydarzenie. Nie tyle z powodu ogromu jego wielogodzinnych dzieł, co przede wszystkim trudności wykonawczych, jakie postawił przed artystami. To dlatego na światowych scenach nie goszczą one na co dzień, a specjalna kategoria śpiewaków wagnerowskich jest wprost rozchwytywana. „Walkiria” – drugie ogniwo tetralogii „Pierścień Nibelunga” – opowiada o spotkaniu rozdzielonych bliźniąt: Zygmunta i Zeglindy. Zraniony podczas walki wojownik trafia do domu Zeglindy i zakochuje się w niej z wzajemnością, choć kobieta jest mężatką i okazuje się być jego siostrą. Śmiertelnicy są jednak tylko pionkami w grze bogów: Wotana i jego żony Fricki. Walkiria Brunhilda, jedna z córek Wotana, sprzeciwia się jednak woli ojca… Multimedialna inscenizacja Met nawiązuje do historii wykonań tej opery i podkreśla ponadczasowość dzieła Wagnera.

  • Giacomo Puccini

    Dziewczyna z Dzikiego Zachodu

    La fanciulla del West

    6 kwietnia 2019 |sobota 20.00 

    dyrygent: Marco Armiliato
    reżyseria: Giancarlo Del Monaco
    scenografia i kostiumy: Michael Scott
    światło: Gil Wechsler

    Obsada:
    Eva-Maria Westbroek jako Minnie
    Jonas Kaufmann jako Dick Johnson (Ramerrez)
    Carlo Bosi jako Nick
    Željko Lučić jako Jack Rance
    Michael Todd Simpson jako Sonora
    Matthew Rose jako Ashby
    Oren Gradus jako Jake Wallas

    Opowieści związane z gorączką złota kojarzą się raczej z filmem niż operą. Tymczasem w 1910 roku Giacomo Puccini skomponował dzieło, którego akcja osadzona jest w Kalifornii właśnie w tym okresie. Minnie, właścicielka saloonu, szeryf Jack Rance i poszukiwany bandyta Ramerrez, ukrywający się jako Dick Johnson, to postaci dramatu, w którym pojawiają się wszystkie westernowe atrybuty: dziewczyna na pędzącym koniu, broń, krople krwi kapiące z sufitu oraz rozstrzygająca o życiu i śmierci partia pokera. To jedna z nielicznych oper Pucciniego, która dobrze się kończy. Jej prapremiera w nowojorskiej Met (Puccini napisał to dzieło na zamówienie nowojorskiej sceny) budziła tak wielkie zainteresowanie, że dyrekcja wprowadziła ścisły system reglamentacji biletów – po jednym na osobę.

     

  • Francis Poulenc

    Dialogi karmelitanek

    Les dialogues des carmélites

    11 maja 2019 | sobota | 18:00

    dyrygent: Yannick Nézet-Séguin
    reżyseria: John Dexter
    scenografia: David Reppa
    kostiumy: Jane Greenwood
    światło: Gil Wechsler

    Obsada:
    Isabel Leonard jako Blanche de la Force
    Adrianne Pieczonka jako Pani Lidoine (nowa przeorysza)
    Erin Morley jako Siostra Konstancja
    Karen Cargill jako Matka Maria
    Karita Mattila jako Pani de Croissy (stara przeorysza)
    David Portillo jako Kawaler de la Force
    Dwayne Croft jako Markiz de la Force

    Długa droga wiodła od prawdziwego wydarzenia – skazania na śmierć karmelitanek z zakonu w Compiègne podczas Wielkiej Rewolucji Francuskiej (1789) – do prapremiery „Dialogów karmelitanek” w La Scali w 1957 roku. Najpierw ich losy opisała w powieści Gertrude von Le Fort. Potem historia zakonnic pojawiła się na scenie teatralnej w dramacie Georges’a Bernanosa. Sztuka przykuła uwagę Francisa Poulenca, który skomponował do niej intymną muzykę, nie wprowadzając prawie żadnych skrótów w tekście. Choć akcja rozgrywa się w XVIII-wiecznej Francji, kompozytor widział w dziele wyraz okropności II wojny światowej i obozów koncentracyjnych. Hrabianka Blanche wstępuje do klasztoru, który wkrótce potem zostaje zniszczony przez rewolucję. Dziewczyna ucieka, inne zakonnice zostają skazane na ścięcie. W ostatnim momencie Blanche dobrowolnie przyłącza się do nich i wchodzi na szafot.

WIĘCEJ INFORMACJI O CYKLU „THE MET: LIVE IN HD” ZNAJDĄ PAŃSTWO NA:
www.metoperafamily.org | www.nazywowkinach.pl | www.cikanekmanagement.eu

Cykl „The Met: Live in HD” jest realizowany dzięki szczodremu finansowemu wsparciu
The Neubauer Family Foundation

Głównym patronem medialnym cyklu „The Met: Live in HD” jest
Bloomberg

Transmisje w technologii HD są wspierane przez
Toll Brothers – America’s Luxury Home Builder®

Dystrybutor „The Met: Live in HD” na Polskę:
Cikánek management s.r.o. 
Cikánek

Tłumaczenie i opracowanie: Bartłomiej Majchrzak.

Źródła:

  1. Materiały promocyjne The Metropolitan Opera.
  2. Wyciągi fortepianowe wskazane przez The Metropolitan Opera.
  3. Piotr Kamiński, Tysiąc i jedna opera, t. 1. i 2., Polskie Wydawnictwo Muzyczne SA, Kraków 2008.
  4. Józef Kański, Przewodnik operowy, wyd. 6., Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1995.
  5. Władysław Kopaliński, Słownik mitów i tradycji kultury, wyd. 4., Państwowy Instytut Wydawniczy, 1991–1993.
  6. Lucjan Kydryński, Opera na cały rok. Kalendarium, t. 1. i 2., Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1989.