Zapraszamy na projekcje w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego Puls. Przedstawiamy grudniową propozycję obrazów, których wybór dokonany został przy Państwa udziale.
5-8.12.2013
Non Fiction. Sztuka Dokumentu
12.12.2013
Rakieta
Akcja filmu rozgrywa się na Laos. Ludzie wierzą, że 10-letni chłopiec Ahlo przynosi pecha, w związku z czym jest obwiniany za pasmo lokalnych nieszczęść. Kiedy jego rodzina traci dach nad głową, chłopiec poznaje energiczną dziewczynkę imieniem Kia oraz jej ekscentrycznego wujka Purple. Mężczyzna jest eks-żołnierzem, nosi fioletowy garnitur i wielbi Jamesa Browna. Ahlo, desperacko próbując odzyskać zaufanie ojca, w poszukiwaniu nowego domu prowadzi rodzinę i towarzyszy przez kraj ogarnięty straszliwą wojną. W ostatniej próbie udowodnienia, że nie jest fatalnym dzieckiem, buduje ogromną rakietę. Ma ona umożliwić mu wzięcie udziału w najniebezpieczniejszym, ale też najbardziej lukratywnym konkursie roku: Festiwalu Rakiet.
Czas trwania: 1 godz. 36 min.
Gatunek: dramat
Produkcja: Australia
Reżyseria: Kim Mordaunt
Scenariusz: Kim Mordaunt
Obsada: Sitthiphon Disamoe (Ahlo), Loungnam Kaosainam (Kia), Thep Phongam (Purple), Bunsri Yindi (Taitok)
19.12.2013
The Story of Film – Odyseja filmowa
cz. 5 1939-1952 Wojenne zgliszcza i nowy język kina.
Wojenna trauma sprawiła, że kino stało się odważniejsze. Ta część historii zaczyna się we Włoszech, potem przenosimy się do Hollywood, poznajemy Orsona Wellesa i mroczną kartę amerykańskiego filmu oraz dramaty epoki maccartyzmu. O tamtych czasach opowiadają scenarzyści Paul Schrader i Robert Towne, a twórca „Deszczowej piosenki”, Stanley Donen, przybliża swoją filmową karierę. Okazuje się także, że najlepiej tę wyjątkową epokę podsumowują takie brytyjskie filmy, jak na przykład „Trzeci człowiek”.
cz. 6 1953-1957 Czas niepokoju. Kino światowe pęka w szwach.
Bohaterem odcinka jest James Dean, „Na nadbrzeżach”, filmowe wyciskacze łez, ale też odwiedzimy Egipt, Indie, Chiny, Meksyk, Wielką Brytanię i Japonię, by odkryć że kino również tam pełne było gniewu i namiętności. Ekipa filmu rozmawia ze współpracownikami Satyajita Raya, legendarną aktorką Kyoko Kagawą, znaną z filmów Kurosawy i Ozu, poznajemy także pierwszego wielkiego reżysera z Afryki – Youssefa Chahine’a.