Dyskusyjny Klub Filmowy Puls zaprasza na czwartkowe projekcje spoza repertuaru, wybrane specjalnie dla Państwa spośród propozycji z „najwyższej półki”.
SUBSTANCJA THE SUBSTANCE
Wlk. Brytania/Francja 2024, 140 min.
Reżyseria: Coralie Fargeat. Wykonawcy: Margaret Qualley, Dennis Quaid, Demi Moore.
Nagrody: MFF w Cannes 2024: Złota Palma-Najlepszy scenariusz; MFF w Toronto 2024: Nagroda Publiczności.
Czy marzysz czasem, by stać się lepszą wersją siebie? Tą samą, a jednak doskonalszą pod każdym względem? Spróbuj naszego nowego produktu o nazwie Substancja. Nic już nie będzie takie samo. Dzięki Substancji możesz stworzyć drugą siebie: młodszą, piękniejszą, perfekcyjną. Musisz pamiętać tylko o jednym, by dzielić czas między obie siebie, tę starą i nową. Tydzień dla jednej, tydzień dla drugiej. Idealna równowaga bez żadnych odstępstw. To proste, prawda? Jeśli nie spróbujesz naginać reguł, wszystko będzie dobrze.
IMAGO
Polska/Holandia/Czechy 2023, 113 min.
Reżyseria: Olga Chajdas. Wykonawcy: Lena Góra, Bogusława Schubert, Mateusz Więcławek.
Nagrody: FPFF w Gdyni 2023: Srebrne Lwy, Najlepsza główna rola kobieca (Lena Góra), Najlepsza muzyka; MFF w Karlowych Warach 2023: Nagroda Specjalna FIPRESCI.
Późne lata 80. na polskim Wybrzeżu. Stary komunistyczny porządek, z jego szarością i sztywnym zestawem zakazów i nakazów, chyli się ku upadkowi. Ale nowy porządek ma dopiero powstać. Ela, najmłodsza z dziewięciorga rodzeństwa, dopiero wkracza w dorosłość – już wie, że nie będzie pasować do żadnego z tych światów. Schronienie znajduje w trójmiejskiej kontrkulturze. I tak dryfuje… niesiona wiatrem swoich marzeń i głodu życia – aż do chwili, gdy musi zmierzyć się z rzeczywistością.
MOJE ULUBIONE CIASTO KEYKE MAHBOOBE MAN
Iran/Francja/Szwecja/Niemcy 2023, 98 min.
Reżyseria: Maryam Moghaddam, Behtash Sanaeeha. Wykonawcy: Lily Farhadpour, Esmail Mehrabi.
Nagrody: Berlinale 2024: Nagroda Jury Ekumenicznego, Nagroda FIPRESCI.
Po śmierci męża i wyjeździe córki do Europy siedemdziesięcioletnia mieszkanka Teheranu Mahin czuje się osamotniona. Kobieta marzy o tym, by jesień swojego życia spędzić, mając u boku kogoś, z kim mogłaby dzielić radości i troski dnia codziennego. Podczas jednego ze spotkań przyjaciółki przekonują ją, by chociaż spróbowała dać sobie jeszcze jedną szansę na miłość. Plan Mahin jest prosty – przełamanie codziennej rutyny i ożywienie życia uczuciowego, o którym wydaje się, że dawno już zapomniała. Dowiedziawszy się, że starszy taksówkarz o imieniu Faramarz również jest samotny, Mahin postanawia zaprosić go do swojego domu i spędzić z nim wspaniały wieczór. Historia jest także pretekstem, by pokazać, jak mieszkańcy Iranu próbują radzić sobie z opresyjnym, konserwatywnym reżimem.
VENI VIDI VICI
Austria 2024, 86 min.
Reżyseria: Daniel Hoesl, Julia Niemann. Wykonawcy: Nahoko Fort-Nishigami, Olivia Goschler, Ursina Lardi.
Nagrody: Sundance 2024: Nominacja dla Najlepszego dramatu zagranicznego.
Na pierwszy rzut oka Maynardowie wiodą idealne, beztroskie życie miliarderów. Problemy zwykłego człowieka w ogóle ich nie dotyczą, mogą pozwolić sobie na każdą zachciankę, a wszelkie ich zachowania pozostają bez jakichkolwiek konsekwencji. Pławią się w luksusie, dbając jedynie o rodzinę, która – jak przekonuje jedna z bohaterek – jest dla nich wszystkim. Swoje prawdziwe oblicze pokazują dopiero wtedy, gdy ktoś zaczyna kwestionować ich status, bo świat, do którego weszli w dość kontrowersyjny sposób, dla zwykłego śmiertelnika pozostaje nieosiągalny. A gdy ktoś się już do niego dostał, nie będzie tak łatwo chciał go opuścić. Niezależnie od okoliczności. Maynardów nie da się zatem powstrzymać, bez względu na obciążające ich dowody czy nawet obowiązujące prawo.